Meedoen

Wil je meedoen aan het gezamenlijke inspiratieproces? Reageren kan met een google account. Mocht je interesse hebben om een eigen stuk te schrijven, laat het dan even weten via twitter! @m_dubbel (Panta Rhei)

maandag 18 juni 2012

Europees Kampioenschap

EK2012

Sinds gisteravond is het EK2012 definitief voorbij voor Oranje. Eigenlijk wisten we allemaal dat het na de verloren wedstrijd tegen Denemarken al voorbij zou zijn, maar toch hielden we stug vol. Waarom? Misschien omdat we tijdens het WK van 2010 wel zo 'goed' speelden?

Zelfs met, zoals ik ze dan maar noem, 'de grote 6', wisten we Portugal niet te breken. Ondanks dat het spel naar mijn mening beter was werden er regelmatig grote gaten in de verdediging van het Nederlands elftal geslagen.

Nederland heeft er geen doekjes om gewonden dat zij voor de titel ging; bij de verschillende tegenstanders werd gezegd dat die wel verslagen zouden kunnen worden. Ook al werd dit uiteraard genuanceerd om niet al te arrogant naar buiten te komen.

Stiekem hoop ik dat wij Nederlands wat geleerd hebben van het afgelopen EK. We moeten onze plaats kennen. Ook al hebben we grote spelers, we zijn en blijven een klein land die, bij wijze van toeval (en geluk door slecht spelen van andere landen tijdens het WK) bijna wereldkampioen zijn geworden.

Wat vinden jullie van de houding van Nederland? Te arrogant, laconiek of ...? 
Over de prestaties hoeven we het niet te hebben volgens mij...

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het eigenlijk wel grappig dat Nederland er nu al uit ligt. Ik kijk nooit voetbal, maar al die balende mensen om je heen... onbetaalbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het slecht verlopen EK brengt zorgt er voor dat we met beide benen terug op Aarde zijn. Misschien zorgt dit wel voor een goede resultaat op het WK 2014 in Braziliƫ.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het onhandig om je te veel te richten op het resultaat. Winnen is niet iets dat je kunt doen. Het gebeurt. Of niet.

    Je kunt je aandacht veel beter richten op het voetballen zelf. Lekker rennen, lekker tikken. Hoe meer plezier je hebt, hoe beter het gaat. En dan komt het winnen vanzelf. Of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wat ik ook onhandig vond was het overdreven juichen. Nederland speelde de eerste 20 minuten heel goed. Toen van der Vaart scoorde volgde er een grote ontlading. En daarna maakte Nederland niets meer klaar. Alsof ze alle spanning er uitgejuicht hadden. En dat is niet zo handig.

    BeantwoordenVerwijderen