EK2012
Sinds gisteravond is het EK2012 definitief voorbij voor Oranje. Eigenlijk wisten we allemaal dat het na de verloren wedstrijd tegen Denemarken al voorbij zou zijn, maar toch hielden we stug vol. Waarom? Misschien omdat we tijdens het WK van 2010 wel zo 'goed' speelden?
Zelfs met, zoals ik ze dan maar noem, 'de grote 6', wisten we Portugal niet te breken. Ondanks dat het spel naar mijn mening beter was werden er regelmatig grote gaten in de verdediging van het Nederlands elftal geslagen.
Nederland heeft er geen doekjes om gewonden dat zij voor de titel ging; bij de verschillende tegenstanders werd gezegd dat die wel verslagen zouden kunnen worden. Ook al werd dit uiteraard genuanceerd om niet al te arrogant naar buiten te komen.
Stiekem hoop ik dat wij Nederlands wat geleerd hebben van het afgelopen EK. We moeten onze plaats kennen. Ook al hebben we grote spelers, we zijn en blijven een klein land die, bij wijze van toeval (en geluk door slecht spelen van andere landen tijdens het WK) bijna wereldkampioen zijn geworden.
Wat vinden jullie van de houding van Nederland? Te arrogant, laconiek of ...?
Over de prestaties hoeven we het niet te hebben volgens mij...
