Meedoen

Wil je meedoen aan het gezamenlijke inspiratieproces? Reageren kan met een google account. Mocht je interesse hebben om een eigen stuk te schrijven, laat het dan even weten via twitter! @m_dubbel (Panta Rhei)

dinsdag 29 mei 2012

Zomerse Dagen


De afgelopen dagen was Nederland in de ban van de zomer. Terrassen stroomden vol en iedereen ging in zijn T-shirtje op pad. Het weer lijkt op deze manier een grote impact te hebben op ons dagelijks doen en laten. Het is druk op straat en mensen gaan –wanneer dit mogelijk is- andere dingen doen dan normaal. Het lijkt wel alsof elke mogelijkheid aangegrepen wordt om optimaal te genieten van datgene waar wij vaak zo naar snakken.



Hoe zit dat met jullie? Hebben jullie de afgelopen dagen nog iets anders gedaan dan dat jullie onder andere weersomstandigheden zouden doen? En wat is voor jullie het optimale zomergevoel? Reageer naar hartenlust, ook op elkaar!

9 opmerkingen:

  1. Op de lagere school moest ik ooit een herbarium maken. Ik had een stapel kaartjes gekregen. Op elk zo'n kaartje stond een onkruidplantje afgebeeld. Het was de bedoeling dat we van elk van deze afgebeelde plantjes een echt exemplaar zouden vinden. We moesten deze dan drogen en verzamelen in een herbarium.

    Ik heb dat altijd een van de leukste opdrachten uit mijn schooltijd gevonden.

    En als het mooi weer is zoals de afgelopen dagen dan loop ik wel eens een weiland in om te kijken of ze er nog zijn. En ja hoor: De hondsdraf, de witte dovenetel, het fluitekruid, de rolklaver, de look zonder look. Ze staan er alsof de tijd heeft stilgestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over onkruidplantjes gesproken. Deze moest ik in mijn tijd als middelbaar scholier weghalen in de moestuin van mijn vader na de zomervakantie. Zat ik nooit echt op te wachten.

      Verwijderen
  2. Ik doe niets speciaals tijdens de zomerdagen. Maar ik weet wel toen ik nog voetbalde bij een lokale voetbalvereniging mijn beste wedstrijden speelde tijdens zomerse dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ook, Omar. Toen ik atleet was liep ik mijn beste wedstrijden als het warm weer was, dan ging het lopen soms helemaal vanzelf.

      Verwijderen
    2. Dit heb ik juist anders: de hitte bepaalt bij mij juist het tempo. Wel vind ik het met mooi weer leuker om buiten te sporten.

      Overigens altijd wel grappig om te zien dat er meer mensen buiten sporten als het mooi weer is.

      Verwijderen
    3. Zou de zon ook positieve energie uitstralen?
      Dit lijkt in ieder geval wel het geval wanneer het zonnetje weer gaat schijnen. Dan lijkt iedereen ineens veel vrolijker en optimistischer te worden.

      Verwijderen
  3. Afgelopen weekend ben ik naar de Ardennen geweest om met familie de Steven Rooks Classic te fietsen. Aangezien ik normaal nooit op de racefiets stap was dit zeer speciaal. Ik werd uitgenodigd en dacht: waarom ook niet - de rijwind maakt het op deze dagen juist draaglijk.

    Dingen als deze vind ik altijd zeer leuk om te doen op zomerse dagen: ik heb dan een reden om buiten te zijn en bereik toch nog iets op de dag. Bovendien sluit ik dergelijke prestaties natuurlijk altijd lekker af met een biertje. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga komend weekend naar de Ardennen. Ik hoop op mooi weer om dan van het prachtige uitzicht te genieten tijdens een boswandeling.

      Verwijderen
  4. Als het warmer wordt ben ik vaker thuis te vinden dan op kantoor. Zeker in de avonduren; bbq-tje, biertje en vooral veel gezelligheid.

    Het optimale zomergevoel krijg ik eigenlijk alleen als ik op vakantie ben, ergens in een warm land. 3 jaar geleden was ik op vakantie in Kroatie. Heerlijke temperaturen, aardige mensen en een superieur gevoel van vrijheid. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen